بازی هدفون

چکیده بازی:
هدف از این بازی درمان بی توجهی است، صداهای ورودی اعضا خانواده آنالیز می شود، صداهای روتین اعضای خانواده ضبط می شود و با توجه و تمرکز بیشتری به این صداها دقت می شود.
تعریف بازی:
گروه هدف:
بازی خانوادگی
ویژگی های ممتاز بازی:
این بازی یک نوع بازی درمانی محسوب می شود.
نحوه انجام بازی:
این بازی بصورت هفتگی و ماهیانه می تواند انجام شود، اعضای خانواده فرصت دارند در این مدت از حداقل 10 تا حداکثر 40 صدا از همدیگر را ضبط کنند، زمان فایل های ضبط شده حداقل از 10ثانیه تا 30 ثانیه است. با پخش صدا دیگر اعضای خانواده باید حدس بزنند که این صدا مربوط به کیست و برای چه کاری است.
با انجام این بازی گنجینه ارزشمندی از صداها در طولانی مدت برای اعضای خانواده فراهم می شود.
تحلیل فلسفی:
صدا و تاثیرگذاری اش برای ما انسان ها مسأله مهمی است، ناشنواها نمودی از نبود این موضوع هستند، ناشنوایان ازدواج می کنند، کار می کنند، اما با مشکلاتی مواجه اند. مشکلاتی مثل گفتار زبانی، در گذشته ناشنوایان لال هم می شدند، وقتی زبان نباشد ارتباط گیری به شدت افت پیدا می کند.
موضوع بعدی بحث موسیقی است، ناشنوایان هیچ وقت لذت بردن از موسیقی را درک نمی کنند.
نکته روانشناسی:
صداها قدرت زیادی در ارتباطات ما انسان ها دارند، صدا دوسویه است، فرستنده و گیرنده دارد، فرستندگان توجه کمی به لحن، میزان و محتوای صوت خود دارند، ضبط صوت آنها و بازپخش اش کمک زیادی به آنها خواهد کرد تا بتوانند کیفیت صوت ارسالی خود را بشنوند و ارزیابی کنند. از این نظر این بازی جزو بازی های درمانی قرار می گیرد.
نکته جامعه شناسی:
اعتصابات، اعتراضات، گردهمایی ها، انتخابات ها نمونه هایی از تلاش ها برای شنیدن صداهای جامعه هستند. اگر صدای جامعه توسط دولتمرادن شنیده نشود پدیده انقلاب قابل رخ دادن خواهد بود.
تحلیل مددکاری: